הסוד לתהליך אונבורדינג מוצלח תלוי בכם, המעסיקים. וכך תעשו את זה נכון

כל עסק שרוצה לצמוח ולהוביל ליצירה של מערך אשר נועד לשמר את העובדים הקיימים ולגייס במקביל חדשים חייב להתחיל ולהטמיע אסטרטגיה הנקראת אונבורדינג. למעשה, מדובר במושג יחסית חדש בשוק התעסוקה אך כזה שמצליח לעורר לא מעט התעניינות, וזאת בעקבות ההבנה כי מדובר בתהליך אשר במסגרתו מצרפים את העובדים החדשים למרקם החברתי, מתוך מטרה לספק להם סביבת עבודה נעימה, נוחה ובעלת אספקט חברתי מובהק. בשביל להצליח להטמיע את התהליך הזה, בחרנו להציג בפניכם את כל המידע והטיפים שבהם תוכלו להיעזר, כבר עכשיו.

תהליך אונבורדינג – כל מה שצריך לדעת

תהליך אונבודינג הינו תהליך אשר מתמקד בפיתוח של העובד והטמעה שלו במסגרת החיים החברתיים במשרד, כל זאת כחלק מיצירה של מענה המגיע לידי ביטוי בחיבור לערכים של הארגון וכן לרווחה החברתית. חשוב להכיר את הנושא ואת החשיבות שלו, בייחוד על רקע הנתונים אשר מציגים תמונת מראה בעייתית מאוד בעבור מעסיקים שנאלצים להמשיך בסבבי גיוס של עובדים בעקבות תחלופה גבוהה. בעידן שבו הפיתוי לבצע מעבר למקום עבודה אחר הוא גבוה במיוחד, אין ספק כי המטעה נכונה של התהליך הזה החל משדרת הניהול הבכירה ועד לאחרון העובדים תוביל אתכם לחיזוק השורות ואף להגברת תחושת הנאמנות כלפי הארגון.

על מנת להטמיע את התהליך הזה במקום העבודה, מומלץ להיוועץ עם חברה מקצועית אשר מתמחה בתחום, כחלק מקידום של  ארוך טווח, כמו למשל פנייה לחברת brainnu המתמחה בתחום הזה בדיוק. צריך להפנים כי הסוד להצלחה תלוי רק בכם המעסיקים, והוא מבוסס על הבנה כי העובדים שלכם הם הנכס הגדול ביותר. על כן, במסגרת הטמעה של אונבודינג צריך לספק לעובד החדש מערך תמיכה עוד לפני שהגיע למשרד, וזאת על ידי ליווי אישי הניתן על ידי אחד מנציגי החברה, הן על ידי בנייה של מעטפת אישית המתחילה ביום הקליטה למשרדים וכן עם הכוונה לגבי התרבות הארגונית והערכים שמנחים את החברה. טכניקות נוספות כוללות בין היתר את העצמת העובד על ידי הבנה של התחביבים והצרכים שלו ומתן דגש על כך במסגרת העבודה, לצד יצירה של אופק תעסוקתי אשר מאפשר לו להתקדם בסולם הדרגות ולהרגיש על כך מוערך, מה שיגביר את הלכידות החברתית ואף יסייע לכם למשוך אליכם טאלנטים.

 

 

מיתוג מעסיק – חלק בלתי נפרד מהתהליך

אלמנט שאותו צריך לקחת בחשבון הוא מיתוג מעסיק אשר הוא חלק מהותי ובלתי נפרד מתהליך זה. למעשה, מיתוג מעסיק נועד להבטיח כי העובדים שלכם לא יבחנו אפשרויות לעבודה במקומות אחרים אלא גם יחושו תחושת נאמנות גבוהה, כחלק מהגעה של החברה/ארגון לדירוג גבוה ברשימת המקומות שהכי טוב לעבוד בהם. יצירה של סביבת עבודה נעימה יכולה לסייע מאוד לתהליך הזה, בייחוד כאשר רוצים למשוך עובדים איכותיים אשר יאיישו משרות לאורך זמן.

טכניקות מתקדמות לשימור ופיתוח עובדים

תהליכים של שימור ופיתוח של עובד הם תהליכים חשובים שנועדו להניב גם למעסיק עובד עם רמת שביעות גבוהה וכן מוטיבציה לעבודה, לצד העובד שמרגיש כי הוא בעל ערך משמעותי. על מנת שהעובדים שלכם ירגישו כך, אתם צריכים לספק להם את המעטפת שתגרום להם לא רק לאהוב אתכם אלא גם להרגיש מחויבות, ועל כן ניהול נכון של התהליך הזה באמצעות פעולות בשטח הכוללות את העצמת העובד ומתן דגש על הכישורים שלו גם במסגרת של למשל הרצאות, יציאה לסדנאות מקצועיות כחלק מאופק לקידום הן רק חלק מהדרכים שבהם ניתן לנקוט,  לטובת המטעה של התהליך.

לסיכום

תהליך אונבודינג מתמקד בחוויית העובד עוד מהיום הראשון שלו בעבודה, כחלק מהבנה כי בנייה של מעטפת נכונה יכולה לסייע להגביר את הלכידות החברתית ובהתאם לכך גם להפחית את הסיכוי לתחלופה גבוהה ואפילו פגיעה משמעותיות בגיוס עובדים חדשים. על כן, זה הזמן לרתום את כל המחלקות בארגון, ולהתחיל ליישם את התהליך הזה כבר עכשיו.

ניוזלטר

הישאר מעודכן – קבל עדכונים בנושאים האחרונים

נגישות