Business people discussing charts and diagrams, view from above

מייעוץ עסקי ועד מיתוג – 5 צעדים שעליכם לעשות בדרך להקמת חברה

הקמת חברה איננה דבר של מה בכך. מההיבט הטכני והבירוקרטי של רישום חברה הדברים אולי פשוטים, אך ניהול חברה הוא בדיוק להפך – מורכב ומאתגר מאוד. לכן חשוב לגשת לכך באופן מסודר ומחושב. אלה חמישה צעדים אשר מומלץ במיוחד לבצע לקראת הקמת החברה החדשה שלכם.

 

להיעזר בייעוץ עסקי לחברות

איש אינו יודע הכול או התנסה בכל דבר ולכן, לייעוץ איכותי יש חשיבות גדולה ביותר. לעתים, אנשי מקצוע שמתמחים בתחום מסוים, עובדים כשכירים ומתכננים להפוך לעצמאים. הם אולי מומחים בהיבט הטכני של התחום המדובר, אך לא בהיבט העסקי. לכן, שירות עזר כמו למשל ייעוץ עסקי לחברות, הוא בין סוגי השירותים שכדאי להם בהחלט לחפש. במקרים אחרים, מי שיש להם עסק קטן ומוגדרים כעוסק פטור, מגיעים לנקודה שבה הם רוצים להפוך לעוסק מורשה או להירשם כחברה בע"מ. לשינויים אלה יש כמה וכמה השלכות חשובות וגם במצב כזה כדאי מאוד לקבל ייעוץ איכותי.

 

לחשוב מראש ובנחת

עוד לפני הפנייה לייעוץ עסק, חשוב לגבש תמונה ברורה של מה שאתם רוצים. החל מהרמה של מטרות ראשיות ועד לפרטי פרטים טכניים שונים. כך תגיעו לייעוץ בשלים יותר ותתחילו לעבוד איתו מנקודה יותר מתקדמת. אם אתם קבוצת אנשים שמעוניינים להקים ביחד עסק, שלב זה יעלה לפני השטח חילוקי דעות שונים. מוטב שהם ילובנו, לפני שמקימים את העסק. ובכלל – חשוב לזכור שעם התחלת פעילות בפועל כעסק מול לקוחות, יהיו בבת אחת אילוצים שונים, שלא יאפשרו לכם לחשוב בנחת כמו לפני הקמת העסק. כלומר, תהיו חייבים לחשוב ולתכנן כמובן. אך לפני הקמת עסק, ישנה "תקופת חסד" נוחה, שבה יש לכם את כל הזמן הדרוש לחשוב, לתכנן, להתייעץ, לבדוק וכדומה.

להיות ערוכים כספית

שיקולים כספיים הם אילוץ שכל חברה מתמודדת איתו ובצורה נרחבת. לפני הקמת עסק, לא יודעים בדיוק מה יהיה כרוך בכך. אך ניתן וחשוב להיערך לכך היטב. זה אומר להעריך את ההיבטים הכספיים מראש. הנטייה היא בדרך כלל, להעריך את הדברים בצורה אופטימית מדי. לכן חשוב גם לקחת מרווח בטחון, מבחינת התקציבים שיעמדו לרשותכם בפתיחת החברה ומבחינת ההערכות לגבי ההתנהלות הכספית שתידרש. כמו כן, חיוני לעבוד עם מקצוענים בנושא הניהול הכספי וגם הנהלת החשבונות. מנהל כספים איכותי, יכול לעשות הבדל גדול מאוד עבורכם ולהפך.

 

להיערך לשיווק

כיצד ידעו עליכם לקוחות פוטנציאליים? “מפה לאוזן"? תודות למיקומכם הפיזי הטוב? אל תסמכו על כך! כפי שציינו קודם – הערכות נוטות להיות אופטימיות מדי. התחרות העסקית כיום עזה, בוודאי אם מדובר בעסקים שמפרסמים דרך האינטרנט. חיוני מאוד, לחשוב כיצד תטפלו בשיווק ומדובר בהשקעה קבועה ומשמעותית. אולי תעסיקו מנהל שיווק ואולי תפנו למומחים חיצוניים. העיקר – כדאי מאוד שלא להניח ש"יהיה בסדר", ללא השקעה בכך.

 

לחשוב מיתוג, בידול, תדמית, מיצוב

גם אם יש שיווק איכותי, השאלה היא כעת מה משווקים בדיוק? האם זה עוד עסק שגרתי באותו התחום? אז מדוע שהלקוח יפנה דווקא אליכם? בייעוץ העסקי וגם לפני כן, חשוב להבין ולקחת בחשבון היבטים כגון תדמית ומיתוג. זאת, מאחר שהם עשויים לספק לכם יתרון מתמשך ומשמעותי, בידול מיוחד ביחס למתחרים ומיצוב חזק בשוק. זהו מסוג ההיבטים אשר חיוני לקחת בחשבון דווקא בהתחלה, מאחר שהוא מכתיב דברים רבים ומהותיים להמשך.

 

לסיכום

בין אם תיישמו צעדים אלה או אחרים, תכנון טוב, חשיבה מתמדת והתמדה הם תמיד מפתחות חיוניים להצלחה. אז שיהיה בהצלחה!

ניוזלטר

הישאר מעודכן – קבל עדכונים בנושאים האחרונים

נגישות