למשרד פרסום יש לא מעט תפקידים והוא אידיאלי לא רק עבור עסקים גדולים, אלא גם עבור עסקים קטנים. כדי להבין לעומק את תפקידו של משרד פרסום, יש להכיר תחילה את המחלקות מהן הוא מורכב ואת אנשי המקצוע המאיישים אותן.
- מחלקת קריאייטיב – מחלקה אשר אחראית על העלאת הרעיונות ועל ניסוח מסרים ותכנים בצורה ייחודית ויצירתית. במחלקה זו עובדים קופירייטרים (רעיונאים).
- מחלקת העיצוב – אחראית על יצירת עיצובים לדיגיטל ולפרינט (בהתאם לתחומי ההתמחות של המשרד). במחלקה זו עובדים מעצבים וארט דיירקטורים.
- מחלקת הנהלת חשבונות – אחראית על ניהול תקציבים ועל הכספים. במחלקה זו עובדים תקציבאים ומנהלים.
- מחלקת המדיה – האמונה על רכישת שטחי הפרסום במדיות השונות, בהתבסס על מדדים ופלחי שוק. במחלקה זו עובדים אנשי מדיה.
- מחלקת האסטרטגיה – אשר בתחומי האחריות שלה ביצוע מחקרים ואיסוף מידע על השוק, על קהלי היעד ועל בחירת סגנון וסוג המסרים. במחלקה זו עובדים פליינרים.
כאן חשוב לציין שהחלוקה למחלקות יכולה להשתנות בין משרד פרסום אחד לאחר ותלויה בסוג המשרד, בתחומי ההתמחות שלו ובקהלי היעד אליהם הוא פונה.
התפקידים של משרד פרסום
רשימת התפקידים של משרדי פרסום היא ארוכה וכוללת בין היתר: הגדרת מטרות שיווקיות, בניית אסטרטגיה, יצירת מיתוג, תכנון תקציבי פרסום, יצירה וניהול קמפיינים, פילוח קהלי יעד, יצירת תוכן וקריאטיב, עיצוב תמונות, אתרים וסרטונים, בחירת מדיות ופלטפורמות פרסומיות והרשימה עוד ארוכה.
כל הפעולות המבוצעות על ידי משרד פרסום מכוונות למעשה למספר מטרות מרכזיות – לגייס לעסק לקוחות חדשים, לשמר לקוחות קיימים, להפוך את העסק למותג בעל תדמית חיובית – ובמידה ומדובר במשרד פרסום דיגיטלי, "מטרת העל" תהיה כמובן לייצר לידים איכותיים.
איך לבחור משרד פרסום לעסק?
כדי ליהנות מכל היתרונות של משרד פרסום, קיימת חשיבות גבוהה לבחירת משרד הפרסום בקפידה. בהליך הבחירה יש לשים דגש על תחומי ההתמחות הפרטניים של אותו משרד, על השם והמוניטין שלו, על השירותים הפרטניים אותם הוא מספק וכמובן, שאם יש אפשרות לקבל המלצות או לעיין בתיק עבודות – פעולה זו יכולה לספק את התמונה המלאה על היכולות של המשרד ועל הפוטנציאל שלו לספק מענה על הדרישות, הצרכים והציפיות.