נוסעים למקום העבודה באופנוע? כדאי שתעשו לו ביטוח

מזגזגים בין הנתיבים בעודכם שומעים בחדשות בזמן פקקים? אופנוע בהחלט מפשט את עניין הפקקים וממזער את זמן השהייה על הכביש. מצד שני, יחסית לנהיגה ברכב, רכיבה על אופנוע יותר מסוכנת ועל כן אין שאלה לגבי הצורך בביטוח. עם זאת, אם מתלבטים בין ביטוח מקיף לחובה, מוזמנים לעצור להבין איזה ביטוח יותר נכון פרטנית עבורכם, כך שתמשיכו להתמקד ביתרונות של החזקת אופנוע, ולא בהוצאות. אז אלו סוגי ביטוח קיימים, למה חשוב לבטח ובעיקר איך בוחרים ביטוח? אם גם אתם נוסעים מדי יום לעבודה באמצעות אופנוע, יש לנו מספר תשובות שעשויות לעניין אותכם.

ביטוח חובה – אינטרס שלכם

בין אם יש לכם אופנוע ממש זול ובין אם יש לכם אופנוע שיותר יקר מהרכב המשפחתי, ביטוח חובה הכרחי. החוק מחייב לעשות ביטוח חובה, וזאת ללא קשר לסוג האופנוע או לתדירות הנסיעה. אם רק תיתפסו רוכבים ללא ביטוח, אתם עומדים מול בעיה – קנס כספי מלווה במעצר אינו תרחיש מופרע. עם זאת, גם אם נניח לרגע את החוק בצד, נמצא שביטוח חובה הוא לגמרי אינטרס שלכם. מדוע? רכיבה על אופנוע מועדת לפורענות, ועל כן טוב לדעת שביטוח חובה מכסה כל הוצאה רפואית, ואף באופן מידי. מעבר לכך, הביטוח מכסה אובדן ימי עבודה, נתון משמעותי בפני עצמו. כיצד אם כן סוגרים ביטוח? פשוט! ביטוח חובה לאופנוע מבית אודי דגן מאפשר לדעת שתימצאו את האופציה הזולה ביותר נקודתית עבורכם, ואף ניתן ייעוץ מקצועי שעונה על השאלה האם כדאי לבחור בביטוח חובה שמעניק הנחה במחיר בתמורה לדמי השתתפות עצמית. הכי פשוט הכי משתלם!

 

 

למי מומלץ ביטוח צד ג'?

עתה לאחר שסגרנו כל מה שנוגע לביטוח חובה, נותר להעלות הילוך. כאן ההתלבטות כבר הרבה יותר משמעותית. מוזמנים לעצור להבין האם מעדיפים ביטוח מקיף, האם נכון עבורכם להסתפק בביטוח צד ג', או האם מבחינתכם לסגור את הפינה רק באמצעות ביטוח חובה. ובכן טרם נקבל החלטה, נעצור להציג את שני הביטוחים הנפוצים: ביטוח צד ג' וביטוח מקיף. ובכן ביטוח צד ג' נחשב מאוד נפוץ, במיוחד בקרב אנשים שלא מחזיקים באופנוע יקר ערך. ביטוח צד ג' מכסה נזקים שגורמים לרכוש של צד ג'. זה יכול להיות רכב חונה, עמוד חשמל, פסלים עירוניים, בית עסק וכדומה. הרעיון הוא שרכוש של אדם/גוף אחר עשוי להיות יקר ערך, כך שמספיקה תאונה קלה, כדי לצלול להוצאות משמעותיות. כאן נחדד שהביטוח מושפע מהשאלה האם מכניסים סעיף של השתתפות עצמית ומאותם נתונים קבועים, אלו שבין היתר משפיעים על העלות של שני הביטוחים האחרים. מדובר במשתנים הבאים: מין, גיל, היסטוריית תאונות ובוותק נהיגה, ואף מדובר בסוג ובשנה של האופנוע.

הכי מקיף שיש

לבסוף נסיים עם הביטוח שהכי נוטים להתלבט לגביו – ביטוח מקיף. ביטוח מקיף מכסה נזקים שנגרמים לאופנוע שלכם, כאשר יש ביטוחים שאינם מכסים נזקים שנגרמו באשמתכם. ביטוח מקיף כולל ביטוח צד ג', כך שאין צורך לרכוש את שני הביטוחים בנפרד. גם כאן המחיר מושפע מהמשתנים הנ"ל ומהשאלה האם ממנפים אופציה של השתתפות עצמית כדי למזער את ההוצאה. האם הביטוח כדאי? ובכן אם מבקשים להיות רגועים במהלך יום העבודה כאשר האופנוע מחכה ברחוב, הרי שמדובר בביטוח הכרחי. כמו כן, אם עלות הביטוח מזערית ביחס לערך הכולל, שוב מדובר בביטוח כדאי. מחפשים שיקול נוסף? ובכן אם חושבים למכור את האופנוע בהמשך, קחו בחשבון שתידרשו לתקן מגוון נזקים, כך ששוב מוטב להעדיף ביטוח מקיף במקום ביטוח צד ג'. טיפ לדרך? היעזרו בסוכנות ביטוח ותקפידו על כללי נהיגה זהירה.

ניוזלטר

הישאר מעודכן – קבל עדכונים בנושאים האחרונים

נגישות