אנחנו מבלים 9 שעות מהיום שלנו במשרד, בין אם אנחנו עובדים או מנהלים, ובהחלט רצוי שמקום העבודה ישרה שלווה ויקנה אווירה טובה – מה שבא לידי ביטוי בעיצוב החלל. אבל מה קורה במצבים בהם התקציב עבור הפרויקט אינו גבוה? ובכן, טוב לדעת שגם בתקציבים נמוכים ניתן לעצב את המשרד באיכות גבוהה ולהעניק לו את העיצוב המתאים ביותר. על כך, במאמר שלפניכם.
בחירת קונספט וקו עיצובי – והתאמתם לתקציב
בואו נעשה סדר: שני הדברים הראשונים שתצטרכו לעשות זה לבחור קונספט לעיצוב המשרד, ולהגדיר תקציב ריאלי. במסגרת התקציב עליכם לכלול את כל האלמנטים שתרצו לרכוש, לרבות שעות העבודה של בעלי המקצוע שתשכרו (אם יש צורך בכך).
רק לאחר שתבינו מה הקונספט העיצובי הרצוי, ותגדירו את התקציב, תוכלו להתחיל לתכנן. השלב הבא יהיה מדידת החלל, והכנת רשימת פריטים ורהיטים נחוצים. כדאי ואפילו רצוי לבצע השוואת מחירים מושכלת, על מנת למצוא את הפריטים הרלוונטיים במחירם המשתלמים ביותר.
חשוב לציין שמלאכת עיצוב המשרד חייבת היעשות באופן חכם, תוך שימת דגש על ערכי המותג והמסרים שתצרו להעביר לעובדים וללקוחות. העיצוב חייב לכלול גם אמירה אישית מותאמת לאופי העבודה, כשחשוב להפריד בין אופי העיצוב שמתאים לבתים לבין אופי העיצוב שמתאים למשרדים.
לחסוך בעלויות? כן זה אפשרי!
לא חייבים לרכוש ציוד במחירים גבוהים במיוחד, ובהחלט ניתן לחסוך בעלויות גם כשמעצבים את המשרד. כיום יש לא מעט אתרים שיספקו לכם ציוד משרדי או אלמנטים דקורטיביים במחירים מאוד זולים, כמו אמזון, אלי אקספרס או איביי. לפני ההזמנה כדאי לבדוק את עלויות השילוח, ולוודא שהמחיר הסופי תואם לתקציב שהגדרתם. כמו כן, לחצו כאן כדי לאתר את המיקוד המדויק שלכם, ולו כדי שהמשלוח יגיע לכתובת הנכונה.
רהיטים
אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר בעלויות עיצוב המשרד הוא הריהוט, משום שזה האלמנט היקר ביותר בתהליך. שולחנות עבודה ורהיטים דקורטיביים עשויים לעלות לא מעט כסף, ועל כן זה משהו שחשוב לתכנן אותו מבעוד מועד.
ניתן לרכוש שולחנות כתיבה במחירים משתלמים בחנויות הרהיטים השונות, ואף ניתן לחכות למבצעים מרוכזים כדי לבצע רכישה מרוכזת של כל הרהיטים הנחוצים לכם. יתרה מזאת, תוכלו לרכוש ציוד יד שנייה. כיום, יש לא מעט משרדים שמחדשים את העיצוב או משרדים שנסגרים, ובהחלט ניתן לרכוש מהם את הציוד הישן במחירים משתלמים במיוחד. אופציה נוספת היא לחפש רהיטים למסירה, ולשפץ אותם בעצמכם. זה כמובן לא מתאים לכולם, אבל זו יכולה להיות אופציה לא רעה בכלל עבור עסקים קטנים.
אם הקירות יכלו לדבר
היום, מרבית המשרדים מעוצבים בקונספט מודרני, וכוללים צבעוניות משמחת, אלמנטים דקורטיביים שונים, ושלל פריטים שמסייעים לייעל את העבודה. עיצוב המשרד יכול לסייע לכם להעביר מסר מסוים או אמירה אישית, לכן כדאי לחשוב על עיצוב הקירות באופן מושכל.
הקירות לא חייבים להיות לבנים, ואף רצוי לשלב את צבעי המותג בעיצוב הכולל של החדר. כמו כן, תוכלו להדפיס מדבקות קיר ממותגות (שעלותן אינה יקרה כלל), ולשלב את האלמנטים המודפסים על הקירות ועל דלתות החדרים. אגב, גם ציורי קיר יכולים להיות נהדרים, כל עוד הם משקפים את ערכי המותג ומעבירים את המסרים הרלוונטיים.
ומה עוד אפשר לתלות על הקירות? תמונות מבילויים משותפים של הצוות, לוחות השראה או לוחות מודעות לשימוש העובדים, מדפים צפים עם פריטי נוי מעוצבים וכו'.
הכניסו את הטבע לתוך המשרד
דרך נוספת להעשיר את החלל בתקציב נמוך היא באמצעות עציצים וצמחים ירוקים, שיסייעו לכם להכניס את החוץ אל הפנים. צמחים ועציצים אינם יקרים כלל, אך הם דורשים תחזוק ותפעול נכון, לכן חשוב לרכוש צמחים שיוכלו לשרוד בתנאי המשרד (למשל, אם אין אור טבעי בחלל, מוטב לבחור בצמחים שאינם זקוקים לאור או שמש ישירה), וכמובן להקפיד להשקות אותם בתדירות הרצויה.
יש לא מעט דרכים לעצב את המשרד בתקציבים נמוכים, כך שיש מגוון רחב של אפשרויות עיצוב מגוונות ושונות. בהצלחה.