קידום אומנים באמצעות הרשת

בואו נאמר את האמת – לפעמים לא פשוט להיות מוזיקאי ובכלל אומן מכל סוג שהוא בעולם ובמדינת ישראל בפרט כשזה מגיע לצורך שלנו בפרנסה. לא תמיד קל למצוא מקומות להופיע בהם, זה יכול להיות מאתגר להגיע לקהל חדש שיעריך את האומנות שלנו ובמקרים רבים גם העבודות שמוצאים פשוט לא מספיקות באמת. עם זאת, אומנים ומוזיקאים שמייצרים את האומנות שלהם מתוך תשוקה אמיתית, בהחלט צריכים להמשיך ולעשות את זה והחדשות הטובות הן שעם מוטיבציה ונחישות בהחלט אפשר למצוא עבודות ראויות בתחום. אחת הדרכים לעשות את זה היא להיעזר באינטרנט ובכלים הטכנולוגיים העומדים לרשותנו היום. אם גם אתם מוזיקאים או יוצרים בתחומים שונים ועדיין לא בטוחים לגמרי איך לרתום את האינטרנט לטובת הפרנסה, הנה כמה רעיונות שאולי יעזרו.

קידום אומנים מקצועי

אתם בוודאי מכירים את חברות הפרסום והקידום הדיגיטלי השונות, אך האם ידעתם שישנן חברות המתמחות בקידום אומנים ויוצרים ברשת? קידום אומנים באמצעות הרשת מתבצע על ידי חשיפה מכוונת בכלים מקצועיים במגוון רשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם ובערוצי הסטרימינג השונים כמו יוטיוב וספוטיפיי. זה נעשה לעיתים על ידי מימון של התכנים או  דרך קידום אורגני בשיטות שונות ומגוונת. כך או כך מדובר בדרך מצוינת להגדלת חשיפה שיכולה להביא עם הזמן עוד עבודות ופרנסה.

ערוץ יוטיוב

במיוחד אם אתם מוזיקאים או יוצרי וידאו, אתם חייבים להחזיק ערוץ יוטיוב מקצועי בו תוכלו להראות את התכנים שלכם לקהל. אם לפני שנים רבות הדרך להתפרסם הייתה דרך הלהקות הצבאיות ובהמשך עם חשיפה בתחנות הרדיו המובילות כמו גלגל"צ דאז, הרי שהיום הדרך הטובה והנפוצה לפרסום וחשיפה היא דרך הערוצים האלה ובישראל היוטיוב הוא פופולרי מאד. אגב, זה אכן מתאים במיוחד למוזיקאים ויוצרי וידאו, אבל גם אתם אמנים היוצרים אומנות פלסטית למשל, זה עדיין רעיון לא רע להקים ערוץ עם סרטונים המציגים את העבודות שלכם ואפילו כאלה בהם אתם מתעדים את תהליך היצירה. אם עדיין לכם כזה, הקימו ערוץ יוטיוב בהקדם והפכו בעזרתו למפורסמים.

יח"צ עצמי

לפני עידן האינטרנט מוזיקאים ויוצרים שרצו להגיע לתכניות טלוויזיה וערוצי תקשורת מסורתיים היו צריכים להעסיק יחצ"ן שמכיר את המפיקים ויקדם אותם מולם. היום המצב שונה בתכלית וכל המפיקים נמצאים ברשתות החברתיות כשלכל כלי תקשורת יש עמוד משלו ואתם פשוט יכולים להיות היחצנים של עצמכם. פנו אל תכניות הבוקר בעמודים השונים ואל הערוצים המסחריים, הציגו את עצמכם ואת פועלכם ויש סיכוי לא רע שכבר יזמינו אתכם להתארח באחת התכניות או אולי אפילו להשתתף בתכנית ריאליטי שתזניק את הקריירה שלכם קדימה.

אלו הן כמובן כמה דוגמאות על קצה המזלג, אך חשוב לזכור שהאינטרנט מספק היום ליוצרים עולם ומלואו ושכלל הנראה העבודה הבאה שלכם מחכה שם. בהצלחה!