חנות מקוונת היא כלי עסקי פופולארי מאוד בשנים האחרונות. ניתן כיום להקים חנות כזו במהירות, ביעילות ועם מגוון אפשרויות רחב מאוד. עם זאת, יש כמה אתגרים טכנולוגיים, שצריך לתת עליהם את הדעת בניהולה השוטף:

לעמוד בדרישות המשאבים

אתר שמציג לגולשים רק מידע בסיסי על החברה ("אתר תדמית"), הוא אתגר פשוט למדי מבחינת אתרים ושרתים. אם תקימו לעומת זאת חנות מקוונת, אחד הדברים החשובים ביותר לזכור, הוא שחנות כזו תעמוד בפני עומסים יוצאי דופן. היא תצטרך להיות מסוגלת לטפל מדי פעם בהיקפי קונים גדולים מאוד. פעולות כמו תפעול "עגלת הקניות" או עיבוד תשלומי אשראי, דורשות עבודה רבה מהשרתים ומהתקשורת מולם. המשאבים הנדרשים בחנות כזו הם לא רק גדולים, אלא גם משתנים במידה רבה עם הזמן. שרתים וירטואליים (VPS או Virtual Private Server) הם הפתרון המוביל לעסקים, שזקוקים לעמידה טובה ואוטומטית בעומסים משתנים כאלה. שכירת שרתים וירטואליים של חברת קמטרה למשל, תאפשר לחנות שלכם לעמוד באופן דינאמי ויעיל, בקפיצות בהיקף הגולשים אליה. כך, למשל, תוכלו לתת מענה אופטימאלי לביקוש הגבוה, בזמן מבצעים.

מנהלים חנות מקוונת הכירו את האתגרים הטכנולוגיים - ואת הפתרונות

ניתוב העומסים מסייע

שימוש בשרתי VPS מומלץ תמיד, אך לעתים מוסיפים לו גם פתרון ניתוב עומסים (Load Balancing) אוCDN

(Content Delivery Network). המטרה בכך, היא להבטיח פעילות חלקה אפילו יותר מול הגולשים. הרעיון הכללי, הוא רשת שרתים שמסייעת לשרת ה-VPS, בכך שגולש מקבל שרות מהשרת שקרוב אליו ביותר מבחינה גיאוגרפית.

להיות עם האצבע על הדופק

כמו בחנות פיזית רגילה, כך גם בחנות מקוונת, חשוב מאוד להיות עם האצבע על הדופק כל הזמן. חיוני להיות ערים למה שמתרחש, לאסוף נתונים משמעותיים, לנתח את מה שמעניין ושימושי במיוחד ולהיות בתהליך מתמיד של שיפור. כל זאת, מתחיל מניטור וערנות לגבי המתרחש. כיצד עושים זאת? שירות ניהול חיצוני יכול לסייע בכך, כולל

מרכז תפעול רשת (NOC). כך, ניתן להבטיח שיש מי שמפקח על העניינים 24 שעות ביממה ומסוגל להגיב במהירות ובאופן מקצועי למצבים חריגים. חנות כזו עשויה להיות פתוחה לקונים בכל שעות היממה, במיוחד מאחר שחלקם מחו"ל – מאזורי זמן אחרים. גם תקלות עלולות להתרחש בכל יום ושעה. כך שפתרון ניטור טוב, חשוב ומומלץ תמיד.

לטפל בהיבט האבטחה

אבטחה היא נושא חיוני באינטרנט ובוודאי בניהול חנות מקוונת. די במשבר אבטחתי אחד שמתפרסם, בכדי לפגוע אנושות במוניטין של חברה. כמו בחנות פיזית, גם כאן מדובר על סחורה ועל פרטי אשראי, שניתן לגנוב. יש מגוון רחב של טריקים באמצעותם תוקפים לגנוב פרטי אשראי. מה שחשוב מבחינתכם, הוא לוודא שיש לכם אמצעי הגנה מתאימים, דוגמת חומת אש, אמצעי הצפנה והגנות כנגד התקפות מניעת שרות (DoS).

לגבות היטב

אחסון וגיבוי, הם היבטים חשובים בתפעול של כל מערכת מחשוב וכך גם בניהול של חנות מקוונת. אחסון בענן וגיבוי בענן, מקלים על הטיפול בנושאים חשובים אלה. חנות מקוונת כוללת אינספור אלמנטים שהייתם רוצים לגבות, כמו תמונות מוצרים ותיאוריהם. ישנו גם מבנה האתר עצמו שחשוב לגבות, כולל שינויים שמכניסים בו. דברים אלה ונוספים, חשוב להיות מסוגלים לגבות בקלות, במהירות ובאופן שיטתי. במקביל, צריכה להיות כמובן גם אפשרות לשחזר מגיבוי בשעת חירום. גם זאת, בקלות ובמהירות. פתרון מצוין לכך, מספק הגיבוי בענן.

לסיכום

כל הדרוש לניהול חנות מקוונת, זמין כיום לכולם וגם לא יקר. הדבר החשוב, הוא ליישם זאת ביסודיות ובצורה חכמה.